keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

reissussa.

Heissan! Terkkuja pohjosesta. Ekan kerran Suomesta lähteminen tuntui haikealta, mutta kun tänne pääsi niin haiku meni ohi. Mulla oli ihan mielettömän hyvä reissu. Heti lentokentällä törmäsin Russell Brandiin, Katy Perryn ex-sulhoon. Se on vaan niin älyttömän hot! Olin niin täpimöissä, että melkeen myöhästyin lennolta. Oon jo kerennyt siitä hehkuttaa, pitää vielä täälläkin pikkasen, NAM! No joka tapauksessa selvisin kuitenkin Suomeen.

Suvarit oli menestys. Autossa tuli istuttua viikon aikana miljoona kilometriä, ainakin ahterissa se siltä tuntuu. Näin tosi paljon kavereita, tuttuja ja sukulaisia, vaikka tosi moni jäi siltikin näkemättä. Älysin, että on siellä Suomessa niitä ihania tyyppejä ja kavereita, tosi vähän vaan tulee keneenkään oltua yhteyksissä. Olin oikeastaan Mikaelin kanssa melkeen koko suvarit, se on ihan huippu kaveri. Vaikka ei olla kun vuosi tunnettu, en silti antais sitä pois tai vaihtais sitä mihinkään enkä kehenkään. Näin myös Sofiaa, auppari kaveria. Mä taisin saada maailman parhaat ystävät sillon kun näitä lahjoja jaettiin, parempia ei mistään voi löytää. Me ollaan Sofian kanssa kuin yö ja päivä, mutta silti niin samanlaisia. Yksi läheisimmistä ihmisistä mulle. Yyh ikävä iski.

Moni ei-meikäläinen varmaan ihmettelee tätä hehkutusta suviseuroista ja sitä, miten nuoria kiinnostaa sinne edes lähteä kun joku vaan saarnaa sitten veisataan ja sitten vielä lisää saarnaa ja veisuuta. Ei sitä voi selittää millasta siellä on, eikä tietää, jos siellä ei koskaan ole käynyt. Itelle se on vuoden kohokohta niin kun jo kerroin, sinne mennään jos vaan suinkin mahdollista. Siellä on se oma tunnelma. Kerran oon elämäni aikana joutunu olla sieltä pois, kaksi vuotta sitten kun olin juuri viikko aikasemmin tullut tänne Englantiin eikä ollut mitään järkeä lähteä heti takasin käymään.





















Suvisten jälkeen lähettiin käymään Rovaniemellä joulupukkia katsomassa. Oon käynyt siellä joskus ihan pienenä, monta vuotta sitten. Vaikka Rovaniemi ei tosi pohjoisessa olekaan, silti siellä on ihan eri näköstä entä vaikka Oulussa ja alempana. Olis ihan huikee joskus vuokrata kavereiden kanssa mökki ihan pohjosesta talvella, kelkkailla ja lasketella. Tai sit mennä kesällä tai syksyllä vaeltamaan ja käydä vaikka Pohjois-Norjassa kalassa. En kylläkään ole mikään mestari kalastaja kun joudun pyytää apuun ottamaan kalan pois koukusta, ite en saata. Tosi paljon on "pitäs tehdä"- ja "olis kiva tehdä" juttuja. Kun mä täältä Suomeen tuun, ni alan tekemään niitä juttuja mitä mun on pitänyt.










fressi lomalainen.

Oli ihana tulla tänne enkkukotiin kun kuuli, että oli kaivattu. Lapset oli ollut huolissaan, että oonko kokonaan lähtenyt pois kun oli niin siisti huone eikä tavaroita ollut lattialla. Ilmeisesti pitäis vähän useammin siivoilla. 

5 kommenttia:

  1. Mihin asti aiot olla enkussa?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon aupparina jouluun asti. mutta en tiedä vielä tuunko sillon heti suomeen. on vielä vähän jutut auki :)

      Poista
  2. <3 onneksi nenuun jäi pisamat <3 ompa ihana lukea sun stooreja ;-) t.kaisa täti

    VastaaPoista
  3. kulta pieni, äiti täälä aina murehtii noita kuvien julkaisuja... Tarkistatko ettei niistä tunnista ketään... Suttaa kasvot vierailta, ei omasta porukasta tarvi. Myös rekkarit?!

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä yleisellä paikalla saa ottaa kuvia ja julkaista? Vai oonko väärässä? T.kaisa

    VastaaPoista

A penny for your thoughts ^^